Startsidan för Sandvikens kommuns webbplats

Ny tjänst för att ansöka om föreningsbidrag

Från och med den 1 juni blir det enklare för kommunens föreningar att ansöka om bidrag. Då lanseras en ny e-tjänst för ansökan och hantering av föreningsstöd.

Från och med den 1 juni inför vi ett nytt sätt att ansöka om bidrag för kommunens föreningar. Det är vår föreningskatalog och bokningssystem som nu även utökas med funktioner för att söka föreningsstöd och bidrag.

Föreningar kan från Sandvikens kommun t.ex. ansöka om kontantstöd, investeringsstöd, evenemangsstöd och stöd för hälsofrämjande verksamheter.

I det nya systemet loggar föreningsadministratören in med hjälp av BankID. Det är samma system som även används för att boka lokaler, planer och hallar. Så nu finns möjlighet för föreningar att både boka lokaler, planer, hallar och ansöka om föreningsstöd på ett och samma ställe.

I e-tjänsten blir det lättare för föreningarna att följa bidragsansökningarna och se status på ärenden.

Är din förening inte registrerad ännu?

Om din förening inte redan är registrerad i systemet och har föreningsadministratörer som har fått behörighet kan du göra det genom att logga in med BankID på länken nedan. Välj "Lägg till förening" och ange en Kontaktperson. Den person som du lägger in som kontaktperson kommer att vara föreningsadministratör och har full behörighet i systemet, inklusive att söka bidrag och lägga till fler användare från er förening.

Händer som skriver på en dator