Translate

Telefon
Medborgarservice: 026-24 00 00

Besöksadress
Stadshuset: Odengatan 37, Sandviken

Postadress
Sandvikens Kommun, 811 80 SANDVIKEN

E-post
medborgarservice@sandviken.se

Öppettider
Vardagar 08.00-17.00

Denna information gäller för Hofors, Ockelbo och Sandvikens kommun.

Denna information gäller för Hofors, Ockelbo och Sandvikens kommun.

Anmäla uppgifter till lägenhetsregistret

Enligt lag ska uppgifter om alla Sveriges bostäder samlas i ett lägenhetsregister. Fastighetsägare ska på eget initiativ vända sig till kommunen för att lämna uppgifter som behöver ändras eller kompletteras i registret. Med fastighetsägare avses i lagen även tomträttshavare och ägare av byggnad på annans fastighet, så kallad ofri grund.

Kommunerna är ansvariga för att komplettera och ändra registret.

När du får en underrättelse från kommunen om beslutade lägenhetsnummer är du som fastighets- ägare skyldig att inom en månad informera de boende om numren. Det räcker att dela ut ett enkelt informationsblad i brevlådorna. Du ska dessutom inom tre månader anslå numren på en väl synlig plats i byggnaden.

I broschyrenPDF (pdf, 194.5 kB) får du veta vilka uppgifter du ska lämna till kommunen och hur du gör för att lämna dem.

Hittade du informationen du sökte?

Sidan uppdaterad: 2018-11-27
Rapportera fel på sidan: webbredaktionen@sandviken.se

Västra Gästriklands samhällsbyggnadsförvaltning - Tillsammans skapar vi framtidens samhälle i Hofors, Ockelbo och Sandviken.