Anmäl dig till vandring längs Kanalen - var vill du öppna upp mot vattnet?
Under 2025 års medborgardialog om Stadsparken och Kanalen berättade många att de vill komma närmare vattnet och se mer av Kanalen. Nu tar vi nästa steg och vill veta var du vill se mer av vattnet.
Vi ses den 10 juni klockan 17
Onsdag den 10 juni klockan 17 bjuder vi in till en gemensam vandring längs Kanalen. Tillsammans tittar vi på olika platser och diskuterar var det skulle vara möjligt att röja sly och vegetation för att skapa bättre utsikt över vattnet och ökad vattenkontakt.
Under vandringen vill vi ta del av dina idéer och lokalkännedom för att hitta de platser som kan göra störst skillnad.
- Vi möts vid bron vid Odengatan mot Takläggarens förskola
- Vi går längs Kanalen till Dalbritas damm
- Fikapaus vid Kanalparken - vi bjuder på fika
Anmäl dig här - vi bjuder på fika
Vi vill gärna veta hur många som deltar så att vi vet hur mycket fika vi ska beställa.