Translate

Telefon
Medborgarservice: 026-24 00 00

Besöksadress
Stadshuset: Odengatan 37, Sandviken

Postadress
Sandvikens Kommun, 811 80 SANDVIKEN

E-post
medborgarservice@sandviken.se

Öppettider
Vardagar 08.00-17.00

Informationskontoret

Informationskontoret arbetar med information och marknadsföring både inom organisationen och övriga samhället.

Odd Westby, Informationschef
E-post: odd.westby@sandviken.se

Ingrid Palm
E-post: ingrid.palm@sandviken.se

Mikael Nordgren
E-post: mikael.nordgren@sandviken.se

Sandra Lenne
E-post: sandra.lenne@sandviken.se

Linda Maltanski
E-post: linda.maltanski@sandviken.se

Wendy Juntunen
E-post: wendy.juntunen@sandviken.se

Besöksadress: Odengatan 37
Postadress: 811 80 SANDVIKEN  

Vad gör informationskontoret?

Målgrupp:

Anställda inom Sandvikens Kommun såväl som arbetsgivaren Sandvikens Kommun.

  • Vi leder och kravställer arbetet med att förbättra information och kommunikation inom organisationen.
  • Vi utvecklar organisationens kommunikativa kompetens och erbjuder moderna funktioner för att stödja arbetet.
  • Vi stödjer och tar initiativ till aktiviteter som stärker "vi känslan" inom organisationen.
  • Vi ansvarar för informationsstöd vid hantering mindre kriser och den samlade informationshanteringen vid större kriser.
  • Vi har en stabsfunktion med en särskild stödfunktion till övriga kommunstyrelseförvaltningen samt den politiska ledningen.

Målgrupp:

Nyttjare av kommunens verksamhet och service.

  • Vi har nyttjarnas perspektiv och stödjer organisationen i framtagandet av strategier för utveckling av sin kommunikation.
  • Vi erbjuder och utvecklar kommunikativa plattformar för organisationen att kommunicera med sina nyttjare.
  • Vi medverkar i utvecklingen av kommunens medborgarservice.
  • Vi ansvarar för en grafisk profil som tydliggör kommunen som avsändare och bevakar att denna följs.
  • Vi tillhandahåller information om kommunens service och boende i Sandviken till nyinflyttade.
  • Vi ansvarar för informationshantering vid större kris.

Målgrupp:

Kommunmedborgare som i demokratisk anda har rätt att veta vad som händer i allmänt intresse.

  • Vi bidrar till att medborgarna kan påverka och kommunicera med kommunen.
  • Vi bidrar till en öppen och transparent organisation.
  • Vi ansvarar för informationshantering vid större kris.

Målgrupp:

Ambassadörer inom kommunen och möjliga inflyttare till kommunen. (extern marknadsföring)

  • Vi samordnar och ansvarar för det övergripande strategiska arbetet med bilden av Sandviken tillsammans med aktörer som i sin tur ansvarar inom sina områden.
  • Vi genomför marknadsföring och aktiviteter som laddar “Sandviken", såväl ort som geografiskt område, med positiva värden som utgår från Vision 2025 samt ansvarar för sponsring.
  • Vi arbetar med kontakt- och relationskedjor med såväl tänkbara inflyttare som nyinflyttade.

Sidan uppdaterad: 2017-10-11
Rapportera fel på sidan: webbredaktionen@sandviken.se