Translate

Telefon
Medborgarservice: 026-24 00 00

Besöksadress
Stadshuset: Odengatan 37, Sandviken

Postadress
Sandvikens Kommun, 811 80 SANDVIKEN

E-post
medborgarservice@sandviken.se

Öppettider
Vardagar 08.00-17.00

Bygga, bo och miljö

Många som flyttar hit säger att

det mesta är enkelt i Sandviken

och det är så vi vill att det ska vara.
 
Nästan varje år flyttar fler

till Sandviken än härifrån.

I kommunen bor 38 tusen människor.
 
I Sandviken vill vi att alla ska känna sig trygga

och att människor ska ha ett arbete.
 
Det ska finnas trevliga saker att göra på fritiden.
 
I Sandviken känner vi oss hemma.

Bygglov

För att bygga måste du ha ett bygglov.

Det tar minst 3 - 4 veckor att få ett bygglov.

Här kan du läsa vad du måste göra för att söka bygglov.

Information om bygglovsansökan, Pdf fil  (pdf, 260 kB)
Sidan är inte skriven på Lättläst.

Tomter

I kommunen finns lediga tomter i

  • Gästrike Hammarby
  • Järbo
  • Sandviken
  • Storvik
  • Årsunda
  • Åshammar

Tomtkö

Tommie Larsson. Tommie har telefonnummer 026-24 14 67.

Miljö

Om du har frågor som till exempel handlar om

  • buller
  • nedskräpning
  • enskilt avlopp
  • att sätta in en värmepump
  • ställen att tanka bilen med alternativa bränslen

Sopor, återvinning

I kommunen sorterar vi sopor.

Vi har platser för återvinning i alla delar av kommunen.

Det är Gästrike Återvinnare som tar hand om våra sopor.

Här kan du läsa mera
Gästrike Återvinnarelänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Sidan uppdaterad: 2017-11-13
Rapportera fel på sidan: webbredaktionen@sandviken.se