Translate

Telefon
Medborgarservice: 026-24 00 00

Besöksadress
Stadshuset: Odengatan 37, Sandviken

Postadress
Sandvikens Kommun, 811 80 SANDVIKEN

E-post
medborgarservice@sandviken.se

Öppettider
Vardagar 08.00-17.00

Kultur och fritid

I Sandviken och i hela kommunen finns

mycket att se och göra.

Vi har vacker natur med till exempel Storsjön.

kulturcentrum

I Sandviken finns folkbiblioteket där du kan låna böcker,

läsa tidningar och lyssna på musik.

Folkbiblioteket ligger i Kulturcentrum, Köpmangatan 5 i Sandviken.

Folkbiblioteket är öppet varje dag hela året.

Telefonnummer till Folkbiblioteket 026-24 16 11 

Biblioteksfilialer finns i

  • Björksätra
  • Järbo
  • Storvik
  • Åshammar
  • Österfärnebo

I Kulturcentrum finns också kulturskola, konsthall och kulturförskola.

Här finns också Folkets Hus med teater och restaurang.

fritid

I Sandviken finns mycket kultur.  

Du kan se film och gå på teater- och dansföreställningar.

Vi har musikfestivaler för både rock, jazz, blues och klassisk musik.

Här kan du spela fotboll, bandy, innebandy, ishockey,  bowla och rida.

Vi har ishall, friidrottsanläggning och den stora Göransson Arena.

Mitt i Sandviken har vi stadsparken.

Tycker du om att simma finns Parkbadet och utomhusbad.

Telefonnummer till Parkbadet 026-24 15 60.

Högbo Bruk

I Högbo bruk kan du vandra, åka skidor eller hyra kanot.

Här finns minigolfbana och vanlig golfbana.

Telefonnummer till Högbo Bruk 026-24 21 00

Gysinge Bruk

I Gysinge kan du fiska i Dalälven.

I Gysinge finns Naturum.

Här kan du lära dig mer om Färnebofjärdens nationalpark.

Telefonnummer till Naturum 0291-47 10 40.

Sidan uppdaterad: 2016-11-10
Rapportera fel på sidan: webbredaktionen@sandviken.se