Translate

Telefon
Medborgarservice: 026-24 00 00

Besöksadress
Stadshuset: Odengatan 37, Sandviken

Postadress
Sandvikens Kommun, 811 80 SANDVIKEN

E-post
medborgarservice@sandviken.se

Öppettider
Vardagar 08.00-17.00

Utbildning och förskola

Barnen i våra skolor ska vara trygga.

Barnen ska trivas och få bra hjälp.

Förskolor

I kommunen finns många förskolor och skolor.

Barnen kan vara i förskolan när de är

från 1 till 6 år gamla.

Allmän förskola är för barn som är 4 och 5 år gamla.

I Öppen förskola kan barn och föräldrar träffas och leka.

Grundskolor

I kommunens grundskolor finns nästan 4 tusen barn och ungdomar.

Gymnasieskola

I kommunens gymnasieskolor finns 1 450 ungdomar.

I gymnasieskolan finns det 17 olika program.

Kontakt

Om du har frågor om förskolor, grundskolor och gymnasieskola

ska du ringa till Kunskapsförvaltningen. Ring till kommunens

Medborgarservice telefonnummer 026-24 00 00.

Kulturskolan

Kulturskolan har kurser i

  • sång
  • musik
  • rytm
  • bild
  • teater 

För unga mellan 5 och 19 år.

Kulturskolan erbjuder en rolig och utvecklande fritid.

Om du har frågor om Kulturskolan ska du ringa till

expeditionen. De har telefonnummer 026-24 15 24

Sidan uppdaterad: 2017-06-02
Rapportera fel på sidan: webbredaktionen@sandviken.se