Startsidan för Sandvikens kommuns webbplats

Chef medborgarservice



Kommunstyrelseförvaltningen arbetar med övergripande strategiska frågor med medarbetare med hög kunskapsnivå inom flera olika områden. Förvaltningen präglas av professionalism och hjälpsamhet och arbetar utvecklingsorienterat med många olika uppdrag som kan röra allt som en kommun har inom sitt ansvarsområde. Om du vill jobba på en arbetsplats med kloka och roliga kollegor är det här stället för dig. Medborgarservice tillhör kommunstyrelseförvaltningen och kontakten med medborgarservice sker genom telefon, e-post, brev, sociala medier samt i viss mån via personliga möten. Inom ramen för medborgarservice hanteras även kommunens arbete med finskt förvaltningsområde. Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner - semesterväxling - årsarbetstid - friskvård till förmånligt pris - hälsofrämjande aktiviteter - extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år - personal- och fritidsföreningen Pulsen Som ny chef i vår kommun får du delta i det uppskattade ledarprogrammet. Nu söker vi dig som vill bli vår nya chef för medborgarservice och som vill utveckla vår kundservice i toppklass!

Arbetsuppgifter

Genom att leda medborgarservice arbetar du för en god tillgänglighet och service till medborgarna vid deras kontakter med kommunen. Du har lätt för att se helhetsperspektivet och utgår från det i utvecklingen av verksamheten. Du arbetar strategiskt och långsiktigt utifrån ett medborgarperspektiv. Du har fokus på att skapa kvalitetssäkrade processer genom att verka för enhetlig och effektiv ärendehantering. Det interna samarbetet är en viktig del i att utveckla medborgarservice. Du arbetar för god samverkan med kommunens förvaltningar och bolag. Du har ett brett perspektiv och förmåga att lyssna in för att se till hela kommunens bästa. Du har budget- och personalansvar för nio medarbetare och du rapporterar till chef för kommunledningskontoret.

Kvalifikationer

Du är drivande samt har vana att organisera verksamheter utifrån övergripande mål. Du har ett samhällsengagemang och vill jobba med ständiga förbättringar. Du är coachande i ditt ledarskap och skapar goda relationer till medborgare och medarbetare. Du har ett arbetssätt där du skapar delaktighet och medinflytande. Det är önskvärt att du har erfarenhet från arbete i ledande position. Du får gärna ha erfarenhet av kundserviceverksamhet och erfarenhet från offentlig sektor, i synnerhet kommunal verksamhet. Du har i grunden relevant högskoleutbildning eller likvärdiga arbetslivserfarenheter. Du brinner för medborgarnas behov!

Om anställningen

Tillsvidareanställning, Heltid
, Enligt överenskommelse

Kontaktpersoner



Erika Rosén
Chef Kommunledningskontoret
026240715
E-post: erika.rosen@sandviken.se


Fackliga företrädare



Vision
Facklig företrädare
026-24 11 00
E-post: sandvikensavdelningen@fv.vision.se


Ansökan

Ansök senast: 2022-12-01 Referensnummer: 149-22


Övrig information

I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser. Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.




Rapportera fel på sidan: medborgarservice@sandviken.se