Startsidan för Sandvikens kommuns webbplats

Arbetsterapeut Rehabenheten i Sandviken



Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 anställda omfattar fyra verksamhetsområden. Dessa är ordinärt boende, särskilt boende, LSS och socialpsykiatri samt HSL och korttidsboenden. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns en handläggarenhet samt stödfunktioner såsom ekonomer, HR, systemförvaltare, utredare m fl. Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg ska bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare. Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner - semesterväxling - årsarbetstid - friskvårdsbidrag - hälsofrämjande aktiviteter - extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år - personal- och fritidsföreningen Pulsen

Arbetsuppgifter

Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete samt en kompetent och trevlig arbetsgrupp att arbeta i. Som arbetsterapeut ger du rehabiliterande insatser till personer som har funktions- och aktivitetshinder som begränsar eller hotar att begränsa individens dagliga liv. I arbetet ingår förebyggande, rehabiliterande/habiliterande och kompensatoriska åtgärder. Du ingår i team runt omsorgstagaren tillsammans med andra befattningar, såsom fysioterapeut, sjuksköterska och omsorgspersonal. I arbetet ingår också att tillvarata och utveckla såväl fysiska, kognitiva som sociala färdigheter och att anpassa miljön. Rehabenheten arbetar mot särskilt boende, korttidsenheter och hemsjukvården. Handledning, instruktioner och utbildningsinsatser till annan personal är ännu en del i arbetet. Inom enheten finns MAR, medicinskt ansvarig för rehabilitering. Välkommen med din ansökan!

Kvalifikationer

Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut och som har ett intresse för att möta och arbeta med den åldrande människan. Som person är du positiv, flexibel och lyhörd. Du är självständig, förtroendeingivande och noggrann. Det är även viktigt att du har ett strukturerat och serviceinriktat arbetssätt. Då vi arbetar i team ställs höga krav på god samarbetsförmåga. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Eftersom de arbetsplatser du arbetar gentemot är spridda inom kommunen är körkort en förutsättning för arbetet.

Om anställningen

Tillsvidareanställning, Heltid
, Tillträde enligt överenskommelse.

Kontaktpersoner



Carina Ahlmén
Enhetschef Rehabenheten
026-24 19 42
E-post: carina.ahlmen@sandviken.se


Fackliga företrädare



Linda Sohlberg
Sveriges Arbetsterapeuter
026-24 03 71
E-post: linda.sohlberg@sandviken.se


Ansökan

Ansök senast: 2023-12-03 Referensnummer: 107-23


Övrig information

I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser. Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.




Rapportera fel på sidan: medborgarservice@sandviken.se