Startsidan för Sandvikens kommuns webbplats

Företagen fortsätter ge Sandvikens kommun bra betyg

Nu är resultatet från Sveriges Kommuner och Regioner (SKR) här. Sandvikens kommun hamnar på plats 28 av 191 medverkande kommuner.

Varje år genomförs en mätning av kommunens service till företag genom en Nöjd Kund Index-ranking* (NKI). Sandviken fortsätter behålla en stark position.

Det är alltid spännande att få resultatet från dessa mätningar. Vi ser det som ett jättebra sätt att få veta om vi gör rätt eller om något behöver förbättras. Vi är stolta när vi ser årets resultat och passar även på att tacka företagarna för att de tar sig tid att svara på undersökningen, säger Jan Fagerström, Näringslivschef.

Här ser vi att våra företagare är nöjda med våra tjänster. Vi håller en hög nivå i vår myndighetsutövning år från år. Det finns alltid utvecklingsmöjligheter och vi fortsätter ha fokus på bland annat service och bemötande som är så viktigt, säger Yvonne Andersson, Samhällsbyggnadschef.

Rankingen baseras på att företagare får bedöma hur deras kontakter med kommunen hanterats vad gäller information, tillgänglighet, bemötande, kompetens och effektivitet. Detta inom områdena lantmäteri, brand, bygglov, markupplåtelse, miljö- och hälsoskydd, livsmedelskontroll och serveringstillstånd. Undersökningen är en direkt kvalitetsmätning av kommunernas myndighetsutövning och service.

För mer information kontakta:

Jan Fagerström, Näringslivschef
Telefon: 070-979 04 79
E-post: jan.fagerstrom@sandviken.se

Yvonne Andersson, Samhällsbyggnadschef
Telefon: 070-624 11 64
E-post: yvonne.andersson@sandviken.se

Läs mer om resultatet. Länk till annan webbplats.

*NKI (Nöjd Kund Index) är en nationell kundundersökning som årligen genomförs av Sveriges Kommuner och Regioner, SKR. Undersökningen kartlägger hur kommuner utvecklar sin service till företagare.

Nöjd kund index