Startsidan för Sandvikens kommuns webbplats

För dig som är eller vill bli leverantör till kommunen

Sandvikens kommun vill göra det möjligt för företag att delta i upphandlingar och direktupphandlingar. För oss är det viktigt att nyttja de konkurrensmöjligheter som finns och att utveckla marknaden. Här har vi samlat information för dig om är eller vill bli leverantör.

Hur säljer jag min vara eller tjänst till er?

Är du intresserad av att bli leverantör till Sandvikens kommun? Prenumerera på våra upphandlingar och direktupphandlingar via Kommersannons Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. eller håll ett öga på pågående och avslutade upphandlingar.

Avtal

Sandvikens kommun har ett stort antal avtal, vilka till stor del hanteras avInköpsenheten. Vill du veta mer om avtal, kontakta gärna oss via inkopskontoret@sandviken.se.

Fakturor till Sandvikens kommun

Sandvikens kommun arbetar för att alla fakturor till oss ska vara elektroniska. Det minskar vårt arbete med att skanna fakturor, gör det lättare att följa upp våra inköp och är bra för miljön.

Läs här om hur du skickar fakturor till oss.

Saknar betalning

Har du gjort ett arbete eller levererat en vara till Sandvikens kommun och inte fått betalt i tid? Kontakta i första hand den som beställde varan eller tjänsten och kolla vad som hänt, eller inte hänt. Därefter kan du kontakta inköpsenheten.

Direktupphandling

Om det inte finns något ramavtal och värdet av inköpet är under direktupphandlingsgränsen, d.v.s. under 700 000 kronor per år, görs ofta direktupphandling av den beställande enheten som har behovet.

Läs mer om direktupphandling

DIS - Dynamiskt inköpssystem

Ett dynamiskt inköpssystem kan liknas vid ett förkvalificeringssystem som ska drivas helt elektronisk och ha en bestämd giltighetstid. Det finns ingen bestämmelse för hur lång giltighetstid ett dynamiskt inköpssystem får ha utan det är upp till den upphandlande organisationen att själv bestämma. Att systemet ska drivas helt elektronisk innebär bland annat att all kommunikation i ett DIS ska vara elektronisk. Muntlig kommunikation får inte användas.

Ett dynamiskt inköpssystem är öppet för nya leverantörer under hela systemets giltighetstid och den upphandlande organisationen kan marknadsföra sitt dynamiska inköpssystem löpande för att få in fler lämpliga leverantörer i systemet.

DIS-upphandlingar hittar du på samma sätt som en vanlig upphandling, i Kommers Annons.

Kontakta oss gärna om du vill veta mer om DIS och hur det fungerar.

Kontakt

Har du frågor kring ditt avtal med oss? Kontakta oss gärna på inkopskontoret@sandviken.se eller ring 026‑24 00 00 där Medborgarservice tar emot ditt samtal och hjälper dig vidare.

Träffa en upphandlare

Vi träffar gärna dig och ditt företag för att berätta mer om hur vi jobbar med kommunens inköp, hur en upphandling går till och hur du gör för att delta i våra upphandlingar. Välkommen att boka möte med en upphandlare.