Translate

Telefon
Medborgarservice: 026-24 00 00

Besöksadress
Stadshuset: Odengatan 37, Sandviken

Postadress
Sandvikens Kommun, 811 80 SANDVIKEN

E-post
medborgarservice@sandviken.se

Öppettider
Vardagar 08.00-17.00

Lägre telefoni­kostnader med ny leverantör

Inom kommunen med bolag tar vi emot och ringer cirka fem miljoner samtal per år. Senaste kvalitetsmätningen visar att vårt bemötande via telefon klart förbättrats sen införandet av Medborgarservice. Nu går vi vidare i utvecklingen av telefonitjänster genom byte av leverantör. Det innebär både förbättrade tjänster och minskade kostnader med cirka 30 %.

Sandvikens kommun har gjort en ny upphandling av ”telefoni som tjänst”. Kommunen lämnar nu Tele2 som leverantör och ny samarbetspartner blir Telenor. Jämfört med nuvarande avtal minskar vi våra årliga telefonikostnader med cirka 30 %, vilket motsvarar 1,5 miljoner kronor per år.

Det nya avtalets stödsystem ger oss bra möjligheter att följa upp och förbättra servicen både internt och till våra medborgare. Samtidigt sänker det våra kostnader, säger Jan Enerhall, IT-chef.

Nummerflytt kan ge störningar

Bytet av leverantör innebär en nummerflytt av alla telefonnummer inom kommunen och de kommunala bolagen till nya SIM-kort. Det kan innebära störningar i kommunens och bolagens telefoni från den 2 februari i större eller mindre omfattning. De bolag som berörs är Sandviken energi, Sandvikenhus, Högbo bruk och Göransson arena.

Om störningar uppstår kommer det att finnas information om det både här på sandviken.se och vår facebooksida.

Kontaktinformation:

Jan Enerhall, IT-chef
026-241136

Sidan uppdaterad: 2016-02-01 13.00
Rapportera fel på sidan: webbredaktionen@sandviken.se

Naturbild