Digitala matinköp för dig med hemtjänst
Sandvikens kommuns matinköp är helt digitaliserade i vissa hemtjänstområden. Leverantör är Coop Sverige.
Varför har Sandvikens kommun digitala inköp av dagligvaror?
- Genom digitala matinköp får hemtjänstpersonalen mer tid för att göra det som är viktigast med uppdraget, vilket är att utföra omsorg och stöd av god kvalité i hemmet för dig.
- Istället för att åka och handla får du och hemtjänstpersonalen mer tid tillsammans.
- Inget BankID eller legitimation behövs för att handla dagligvaror online.
- Ingen hantering av kontanter, betalkort och koder, vilket innebär ökad säkerhet för dig.
- Du kan välja bland ett stort utbud av matvaror och få hem de varor du vill ha.
Så går ett inköp till
- Hemtjänstpersonalen kommer hem till dig med en surfplatta/dator.
- På skärmen visas alla varor tydligt med bild, pris och innehållsförteckning.
- Du och hemtjänstpersonalen gör din beställning tillsammans. Förutom livsmedel kan du köpa receptfria läkemedel, hushållsartiklar, blommor med mera.
- Hemtjänsten levererar hem dina varor.
- Du kan välja att få en faktura varje månad eller efter varje inköp. Det går också bra att betala med kort (Visa, MasterCard) direkt i Coops onlinebutik.
Ta del av Coops medlemserbjudande
För att få tillgång till alla medlemspriser behöver du vara medlem i Coop. Det är helt frivilligt. Har du medlemserbjudande från andra matvarubutiker kommer du inte kunna använda detta när hemtjänsten utför dina inköp.
Matinköpen är digitaliserade i tre hemtjänstområden i Sandvikens kommun - Centrala, Östra och Bruket. Under 2025 finns planer på att införa det i flera områden. I Järbo, Ovansjö, Storvik, Årsunda och Österfärnebo finns dock inte möjligheten i dag.
Kontaktuppgifter:
Vid frågor kan du kontakta Medborgarservice på telefonnummer:
026-24 00 00
Vid frågor eller synpunkter på varor som levererats kontakta Coop kundservice på telefonnummer: 0771-17 17 17