Translate

Telefon
Medborgarservice: 026-24 00 00

Besöksadress
Stadshuset: Odengatan 37, Sandviken

Postadress
Sandvikens Kommun, 811 80 SANDVIKEN

E-post
medborgarservice@sandviken.se

Öppettider
Vardagar 08.00-17.00

Konsumentvägledning

Konsument Gästrikland är ett samarbete mellan fem kommuner; Sandviken, Hofors, Ockelbo, Älvkarleby och Gävle. Oavsett i vilken av kommunerna du bor så är verksamheten till för dig.

Konsumentvägledningen är en opartisk verksamhet som ger dig som privatperson vägledning i vilka rättigheter och skyldigheter du har som konsument. Hit kan du också vända dig om du har behov av budgetrådgivning eller skuldrådgivning.

Öppettider och besök

Konsumentvägledningen tar emot besök som rör konsumentfrågor på stadsbiblioteket, Slottstorget 1, Gävle. Besökstid: kl 9.00—12.00 (kl. 10.00—12.00 juni-augusti).

Övrig kontaktinformation

Telefonnummer: 026-17 50 50, telefontider helgfria vardagar 09.00—12.00 e-post konsumentgastrikland@gavle.se

Hallå konsument!

Konsumentverket har utökat sin service med en ny upplysningstjänst på nätet, Hallå konsument!  Har du frågor om köp av varor eller tjänster, avtal, reklamationer eller hållbara val m.m. hittar du information, guider och kontaktvägar där.

Mer information

Sidan uppdaterad: 2019-11-04
Rapportera fel på sidan: medborgarservice@sandviken.se