Rullande nyhet 2 >
Vid en större olycka eller en kris behöver du få veta vad som händer, hur du själv ska agera och vad ansvariga myndigheter gör. Du kan också behöva komma i kontakt med dina anhöriga.

Vid en kris är det viktigt att enkelt kunna ta del av viktig information. Sandvikens kommuns främsta informationskanaler i samband med kris är:
- Startsidan för kommunens webbplats, www.sandviken.se.
- Kommunens sociala medier, Facebook
Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. och Instagram
Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
- Sveriges Radio P4 Gävleborg
Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Information lämnas också via det nationella telefonnumret 113 13 Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..
Tips på att förbättra din krisberedskap
- Skaffa en radio som går på batterier och ställ in den på din lokala P4-kanal, P4 Gävleborg.
Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. Sveriges Radio har i uppdrag att kunna sända även i kris och krig.
- Ladda upp en powerbank så att du har möjlighet att ladda din telefon vid strömavbrott.
- Skriv ner viktiga telefonnummer på en lapp eller lär dig dem utantill, ifall du inte skulle ha tillgång till din egna telefon.
- Ladda ner appen Krisinformation
Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. till din telefon.
- Hjälp varandra. Håll kontakt med grannar och anhöriga på de sätt du kan, och hör efter om de behöver hjälp.
Mer information
Tillgång till kommunikation i kris (MSB.se) Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Sidan publicerad:
Rapportera fel på sidan: medborgarservice@sandviken.se