Translate

Telefon
Medborgarservice: 026-24 00 00

Besöksadress
Stadshuset: Odengatan 37, Sandviken

Postadress
Sandvikens Kommun, 811 80 SANDVIKEN

E-post
medborgarservice@sandviken.se

Öppettider
Vardagar 08.00-17.00

EdWise - skola och förskola

Edwise är Sandvikens skolportal för arbetet i skolan och för kommunikationen mellan pedagoger, elever och vårdnadshavare.

Vårdnadshavare loggar in i Edwise med hjälp av e-legitimation, Sandviken följer Datainspektionens riktlinjer om säker inloggning. Här ligger barn- och elevdokumentationerna samt kommunikationsrum där förskolan, grundskolan, gymnasiet och förvaltningen lägger ut information.

Vårdnadshavare i förskola och fritidshem lämnar inkomstuppgift i Edwise.

Appen Tieto Education

Vissa delar i Edwise kan man även nå via appen Tieto Education Där skickar verksamheten information som går att få som push‑notiser till vårdnadshavarens smartphone.

I appen anmäler vårdnadshavare frånvaro för sitt barn samt lägger barnschema för vistelse i förskola och fritidshem.

I appen ser vårdnadshavaren skolschemat för sitt barn.

Driftinformation

Just nu finns inga kända driftstörningar

Inloggning för dig som är vårdnadshavare

Vårdnadshavare loggar in i edWise med e-legitimation.

Inloggning för dig som är elev

Elever loggar in i edWise med sitt användarnamn och lösenord. Har du problem med inloggningen ska du kontakta din skola.

Frågor och svar för vårdnadshavare

Vad kan jag som vårdnadshavare göra i edWise?

Som vårdnadshavare loggar du in för att ta del av information om ditt barn, ändra schema, inkomstuppgift m.m.

Handledning för vårdnadshavarePDF (pdf, 607.1 kB)

Hur fyller jag i min kontaktinformation i edWise?

I edWise eller i appen anger du din kontaktinformation för att t.ex. vidarebefordra meddelanden från skolan till appen

Ange min profil i edWisePDF (pdf, 378.7 kB)

Hur tar jag del av elevdokumentationen i edWise?

När du är inloggad i edWise får du tillgång till den dokumentation som finns om ditt barn/ungdom.

Ta del av dokumentionenPDF (pdf, 345.3 kB)

Jag kan inte komma in i Elevdokumentationen

Om det inte fungerar att logga in kan du testa din e-legitimation så att den är giltig.
Mer information om e-legitimation och hur du testar denlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Om du ändå inte kan komma åt dokumentationen ska du skicka ett meddelande via vårt kontaktformulär

Jag blir stoppad i inloggningen och får upp en sida där det står "Forbidden"

I samband med att ditt barn/ungdom blir inskrivet i vårt system kan det ta drygt en vecka innan det går att registrera tidsschema eller inkomstuppgift för nya barn och vårdnadshavare. Om du vet med dig att dina uppgifter inte tidigare finns registrerade och du får upp ett felmeddelande så kan du vänta några dagar till innan du provar igen.

Fungerar det då fortfarande inte ska du höra av dig via vårt kontaktformulär

Jag får felmeddelandet "The given key was not present..."

Om du får upp ett felmeddelande "The given key was not present in the dictionary" när du ska rapportera tider eller ta del av information kring dina barn i förskola/skola så kan det bero på att du har flera webbläsarfönster öppna och fortfarande är inloggad i tjänsten. Åtgärda problemet genom att stänga alla öppna webbläsare och logga in på nytt.

Jag kan inte ta se några dokument i elevdokumentationen

Första gången du ska ta del av elevdokumentationen måste du godkänna att installera ett tilläggsprogram.

Programmet installeras genom att du klickar på den gula informationslisten som visas högst upp i webbläsaren direkt efter att du har loggat in.

På vissa datorer måste du ställa in din webbläsare att godkänna adressen www.edwise.se som säker webbplats.

Dokumentationen öppnas som ett pop-up fönster vilket gör att du även måste tillåta detta i din webbläsare.

Detta visas på olika sätt beroende på vilken webbläsare du har.

Exemplet nedan är från Internet Explorer

På länken nedan hittar du information om inställningar för övriga webbläsare.

Se pdf-fil med information om webbläsarinställningar i EdwisePDF (pdf, 1.3 MB)

Mer information om hur du gör för att tillåta pop-up fönster finns på dessa länkar.

Om du har tillåtit att installera programvara samt tillåtit popup-fönster och fortfarande inte ser dina barns dokumentation ska du skicka ett meddelande via vårt kontaktformulär.

Jag kan inte logga in med min e-legitimation

Om det inte fungerar att logga in kan du testa din e-legitimation så att den är giltig.
Mer information om e-legitimation och hur du testar den.länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Hittade du informationen du sökte?

Sidan uppdaterad: 2019-02-08
Rapportera fel på sidan: webbredaktionen@sandviken.se