Translate

Telefon
Medborgarservice: 026-24 00 00

Besöksadress
Stadshuset: Odengatan 37, Sandviken

Postadress
Sandvikens Kommun, 811 80 SANDVIKEN

E-post
medborgarservice@sandviken.se

Öppettider
Vardagar 08.00-17.00

Hur gör man när maten tar slut?

Hej Maria!
När min son skulle äta lunch i måndags då var kycklingen slut, så dom fick köttbullar.
Dom fick inte ens alternativmaten som var potatisbullar. Han går i 7:an på Jernvallen.

Mvh Anna

Svar till Anna

Hej Anna,

Tack för din fråga angående maten.

Tyvärr så händer det ibland att ordinarie rätt tar slut och då fixar personalen något annat att bjuda på. Vi erbjuder möjlighet för alla skolor att servera 2 st maträtter de flesta dagar. Tyvärr så har många rektorer tagit beslut att bara servera en rätt. Med anledning av att en rätt kan ta slut och då måste eleven välja den kvarstående rätten, vilket kan orsaka missnöje.

Vår personal i köket är duktiga på att beställa rätt mängd, men vissa dagar kan omständigheter göra att det går åt mera än normalt. Anteckningar görs från gång till gång av alla maträtter hur mycket som gått åt för att kunna beställa rätt mängd vid nästa tillfälle.

Kontakta gärna Maria Eriksson 026-241217 eller Stefan Sjödin 026-241190 om du önskar mera information i frågan.

Med vänlig hälsning
Stefan Sjödin
Enhetschef
Servicekontoret
026-241190

Sidan uppdaterad: 2012-09-10 09.18
Rapportera fel på sidan: webbredaktionen@sandviken.se