Translate

Telefon
Medborgarservice: 026-24 00 00

Besöksadress
Stadshuset: Odengatan 37, Sandviken

Postadress
Sandvikens Kommun, 811 80 SANDVIKEN

E-post
medborgarservice@sandviken.se

Öppettider
Vardagar 08.00-17.00

Våra gruppträningspass 

Vill du träna i grupp har vi följande pass att erbjuda:

AQUA BIKE

Ett fartfyllt och garanterat jobbigt träningspass för dig som är sugen på det där "lilla extra". Fokus ligger på balans och styrka. Passet körs i Hoppbassängen och vi använder oss av sk aqua bikes.

AQUA ZUMBA

Ett glädjefyllt danspasss i vatten som passar alla.

BOXERCISE

Boxpass med kondition och styrka. Vi använder oss av handskar och mitsar.

CORE

Träning för bålstabilitet där vi framför allt jobbar med muskulaturen i mage, rygg, säte, lår och skulderparti. Vi tränar både med och utan redskap. Kan med fördel kombineras med ett konditionspass.

CORE FLOW

Ett lugnare barfotapass med fokus på bålstabilitet. Vi arbetar grundligt inifrån och ut, med övningar som främjar balans, styrka och rörlighet.

CIRKELFYS

Ett funktionellt och utmanande träningspass. Enkla övningar varvas med övningar som utmanar hela kroppen i både styrka, balans, rörlighet, koordination och kondition. Detta utförs i stationsform. 

CYKEL

Cykling i grupp. Härlig konditionsträning! Varierad längd, intensitet och belastning. Garanterat svettigt!

CYKEL ACTIVIO

Pulsbaserad cykelträning i grupp. Man tilldelas ett pulsband som är kopplad till en stor skärm där du kan följa din egen puls i förhållande till din beräknade maxpuls. Härlig konditionsträning! Varierad längd, intensitet och belastning. Garanterat svettigt!

CYKEL ACTIVIO ENDURANCE

Ett längre pulsbaserat cykelpass med fokus på uthållighet. Utmana dig själv både mentalt och fysiskt under dessa härligt svettiga minuter. Ett cykelpass för dig som har god kondition och en vilja av stål!

CYKEL LÄTT

Cykling i grupp för dig som aldrig cyklat förut eller vill komma igång med din träning. Du lär dig från grunden och intruktören hjälper dig med inställning av din cykel samt lär ut cykeltekniken grundligt. Enkla basövningar till medryckande musik.

CYKEL PYRAMID

Ett pass med mycket fokus på uthållighet och kontroll av pulsen. Vi jobbar oss upp i puls och vidare ner samma väg som vi gick upp. Bra pass för att lära känna sin kropp, bli mer uthållig och förstå pulsbaserad träning.

DANS MIX

Här dansar du till härliga rytmer från hela världen. Vi blandar allt från Latino, Egyptiskt, Indiskt, Cubansk, Afrikanskt och Modern dans. Du tränar kondition, styrka och rörlighet på ett roligt och lekfullt sätt.

DJUPVATTENSTATION

Vattenträning i stationsform på djupt vatten för ökad styrka och kondition. Du anpassar intensiteten till din nivå! Passet körs i hoppbassängen med bälten eller västar.  

DJUPVATTEN TABATA

Tabata är en rolig och intensiv träningsform som bygger på intervallet: träna 20 sekunder och vila 10 sekunder x 8/övning. Det blir en blandning av kondition och styrkeövningar. Allt för att få ett komplett träningspass. Passet körs på djupt vatten.

FUNKTIONELL TRÄNING

Allsidig träning för hela kroppen där du, förutom styrka, utvecklar rörlighet, balans, och koordinationsförmåga i övningar som aktiverar många olika muskler samtidigt. Förutom kroppstyngd använder vi oss av hantlar, stänger och lösa viktplattor.

FUNKTIONELL TRÄNING, BOLL o TRX

Vi arbetar med hela kroppen för bättre balans, styrka och koordination. I övningarna används en stor balansboll eller TRX-band men även andra redskap så som skivstång och hantlar. Passar både dig som vill komma igång och träna men även dig som vill bättra på din balans och fysisk kontroll.

FUNKTIONELL TRÄNING, TRX

Vi tränar hela kroppen för bättre balans, styrka och koordination. Med hjälp av TRX- banden stärker vi hållningen på ett funktionellt sätt. 

FUNKTIONELL TRÄNING BASIC

Träning som kroppen är byggd för. Vi tränar alltså sådant som är rätt för kroppen. Passar dig som precis börjat träna eller önskar enkla övningar som förbättrar funktion, styrka, uthållighet, rörlighet, stabilitet, balans och snabbhet.

KICKSTART

Kickstarta dagen och dig själv i högt tempo och med hög puls. En fartfylld blandning av övningar i olika intervaller. Tabata, HIT, core och styrka i ett och samma pass, i en härlig mix.  

LÖPTRÄNING, GRUND

För dig som är intresserad av löpträning. Fokus ligger på löpstyrka, grundläggande löpteknik och uthållighet. En chans för dig som vill prova på, utveckla dig inom löpträning eller för dig som vill träna inför eventuellt kommande tävling.

MEDIYOGA

En mjuk, terapeutisk, meditativ yogaform med andnings- och kroppsövningar samt meditation. Mjuka yogaställningar kombineras med enkla kraftfulla andnings-övningar.

MORGONYOGA

Morgonyoga är ett pass för dig som på ett lugnt och behagligt sätt vill väcka kroppen till liv. Fokus ligger på andnings- och avslappningsövningar varvat med mjuka kroppsrörelser som stärker både kropp och själ.

PILATES

En ytterst effektiv tränings för mage och rygg. Träningen ger en stark och smidig kropp samt förbättrar hållning och koordinationsförmåga. Pilates handlar om stabilitet och muskelförlängning, koncentration och andningsteknik, uthållighet och avspänning.

POWERYOGA

En fysisk, dynamisk yogaform. Genom styrkebaserade övningar tränas balans, uthållighet, rörlighet och styrka tillsammans med andningen.

SATYANANDA YOGA

Satyananda Yoga är en tillåtande yoga, en kombination av flera klassiska yogatraditioner. Vi tränar kroppen genom rörelser och sinnet genom meditation och djupavslappning. Syftet med yogan är att utveckla en harmonisk stil i vardagen.

STRONG BY ZUMBA

Ett gruppträningsprogram som lättast kan beskrivas som en kombination av HIT, egna kroppsviktsövningar, styrka och kondition - givetvis under ledning av musik! Musiken är, som i alla former av Zumba, en viktig del av passet. Rörelserna är synkroniserade med musiken och  tempot som ger passet en hög intensitet. Genom att använda sig av sin egen kroppsvikt, kommer man att få muskulär uthållighet, toning och definition, och givetvis den stora glädjen att träna tillsammans till härlig musik!

STYRKEPASS

Styrketräning med skivstång, viktplattor och hantlar. Du anpassar vikterna helt efter din egen förmåga.

TABATA

Tabata är en rolig och intensiv träningsform som bygger på intervallet: träna 20 sekunder vila 10 sekunder x8/övning. Det blir en blandning av kondition och styrkeövningar. Allt för att få ett komplett träningspass.

VATTENGYMPA

Allsidig, skonsam träning med olika intensitet där alla kan jobba efter egen förmåga. Vi arbetar både med och utan redskap. Vattenträning passar alla, både dig som  ofta dig som har värk, är överviktig, är gravid och/eller bara vill komma igång med din träning. ​

VATTENGYMPA LÄTT

Allsidig, skonsam träning med låg intensitet på grunt vatten (130-134 cm), där alla kan jobba efter egen förmåga. Vi arbetar både med och utan redskap. Vattenträning passar alla, både dig som har tränat mycket och dig som precis kommit igång med din träning.

VATTENSTATION

Vattenträning i stationsform för ökad styrka och kondition.

VATTEN TABATA

Tabata är en rolig och intensiv träningsform som bygger på intervallet: träna 20 sekunder och vila 10 sekunder x 8/övning. Det blir en blandning av kondition och styrkeövningar. Allt för att få ett komplett träningspass.

VECKANS MIXPASS

Låt dig överraskas i "Veckans Mixpass" där du möter stärkande övningar för både kropp och själ, med olika puls, med eller utan redskap och till musik som inspirerar.

VINYASAYOGA

En dynamisk och lekfull yogaform där vi länkar olika positioner genom en kontrollerad andning. Vinyasayoga har många likheter med Poweryoga.

YINYOGA

En lugn meditativ yogaform som passar de flesta eftersom fokus ligger på rörlighet och andning. Man observerar sina tankar och känslor samtidigt som man slappnar av i hela kroppen.  

ZUMBA FITNESS

En fartfylld dansklass där dansstilar så som salsa, merengue, cumbia och reggaeton är i fokus. Grundläggande aerobicsteg inleder passet som följs av kondtiononsträning, nervarvning och stretch.

ZUMBA GOLD

Ett roligt och fartfyllt danspass för dig som är nybörjare eller som vill ha lite lättare koreografi. Upplägget påminner mycket om Zumba Fitness

ZUMBA SENTAO

En fartfylld dansklass med inslag av styrka. Vi jobbar med en stol för att få ut det lilla extra av övningarna. Upplägget påminner annars mycket om Zumba Fitness.

ZUMBA TONING

I Zumba Toning dansar vi till härlig musik samtidigt som vi använder Toning Sticks för att öka muskelträningen under passet.
Speciella Toning övningar vävs in i passet och ökar förbränningen rejält!
Du får en rejäl genomkörare av hela kroppen!.

Övrig information

I sjukdomstider gör vi allt för att slippa ställa in något pass. Därför kan det ibland bli något annat pass än det som står i schemat.
TACK för att du har överseende med detta!

Eftersom alla instruktörer komponerar sina egna program, innebär det att passen kan skilja sig i karaktär. Du som kund får då en varierad träning och får möjlighet att hitta passet/passen som passar just Dig.

Åldersgräns för alla pass: Från 14 år.

Sidan uppdaterad: 2017-10-04
Rapportera fel på sidan: webbredaktionen@sandviken.se