Startsidan för Sandvikens kommuns webbplats

Nämndsekreterare/Administratör Omsorgsförvaltningen



Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 anställda omfattar fyra verksamhetsområden, ordinärt boende, särskilt boende, LSS och socialpsykiatri samt HSL och korttidsboenden. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns en handläggarenhet samt stödfunktioner såsom ekonomer, HR, systemstöd, utvecklare och allmänt administrativt stöd. Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete där ditt bidrag möjliggör vår strävan att ge en kvalitativt god omsorg och vård till kommunens medborgare. PERSONALFÖRMÅNER Sandvikens kommun erbjuder ett flertal personalförmåner. Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner: - semesterväxling - årsarbetstid - friskvård till förmånligt pris - hälsofrämjande aktiviteter - extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år - personal- och fritidsföreningen Pulsen

Arbetsuppgifter

Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete i en organisation med gemensamt ansvar för ständiga förbättringar. Rollen ger dig en god inblick i en förvaltning som har många spännande uppdrag, både idag och framåt i tiden. I rollen som Nämndsekreterare/Administratör blir du en del i det arbete som pågår i Omsorgsförvaltningen. Du kommer att vara en viktig del av Omsorgsnämndens och de kommunala rådens arbete. Du kommer på uppdrag att stödja verksamheterna med administration inom en mängd olika områden.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning, gärna inom området offentlig förvaltning eller med samhällsvetenskaplig inriktning. Du ska ha goda kunskaper i kommunal- och förvaltningsrätt, socialrätt samt inom övrig lagstiftning som reglerar förvaltningens arbete. Du har dokumenterad och flerårig erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning/politiskt styrd organisation och har arbetat med varierade administrativa uppdrag tidigare. Det är viktigt att du kan kommunicera både muntligt och skriftligt, har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter och att du kan arbeta självständigt under eget ansvar men också att du trivs i samarbete med andra. Som person är du flexibel, självgående, förtroendeingivande, noggrann, och strukturerad. Du är prestigelös och har en god social förmåga. Du har ett samhällsintresse och en god förmåga att växla mellan arbetsuppgifter av olika slag med varierande svårighetsgrad. Du har en positiv inställning genom att du ser möjligheter före hinder. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och god samarbetsförmåga. Tillgång till egen bil och körkort är ett krav

Om anställningen

Tillsvidareanställning, Heltid
, Tillträde snarast efter överenskommelse.

Kontaktpersoner



Maria Lindkvist
Administrativ chef Omsorgsförvaltningen
026-24 18 01
E-post: maria.lindkvist@sandviken.se


Fackliga företrädare



VISION
Sandvikenavdelningen
026-24 11 00
E-post: sandvikensavdelningen@fv.vision.se


Ansökan

Ansök senast: 2022-08-07 Referensnummer: 111-22


Övrig information

Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare. I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.




Rapportera fel på sidan: medborgarservice@sandviken.se