Informationskontoret
Informationskontoret arbetar med information och marknadsföring både inom organisationen och övriga samhället.
Odd Westby, Informationschef, odd.westby@sandviken.se
Mikael Nordgren, mikael.nordgren@sandviken.se
Sandra Lenne, sandra.lenne@sandviken.se
Sven Jarno, sven.jarno@sandviken.se
Wendy Juntunen, wendy.juntunen@sandviken.se
Therésa Persson, theresa.persson@sandviken.se
Yvonne Ronnerfors, yvonne.ronnerfors@sandviken.se
Markus Sällberg, markus.sallberg@sandviken.se
Josefine Jondelius, josefine.jondelius@sandviken.se
Oscar Jansson, oscar.jansson@sandviken.se
Besöksadress: Odengatan 37
Postadress: 811 80 Sandviken
Vad gör informationskontoret?
Målgrupp:
Anställda inom Sandvikens kommun såväl som arbetsgivaren Sandvikens kommun.
- Vi leder och kravställer arbetet med att förbättra information och kommunikation inom organisationen.
- Vi utvecklar organisationens kommunikativa kompetens och erbjuder moderna funktioner för att stödja arbetet.
- Vi stödjer och tar initiativ till aktiviteter som stärker "vi känslan" inom organisationen.
- Vi ansvarar för informationsstöd vid hantering mindre kriser och den samlade informationshanteringen vid större kriser.
- Vi har en stabsfunktion med en särskild stödfunktion till övriga kommunstyrelseförvaltningen samt den politiska ledningen.
Målgrupp:
Nyttjare av kommunens verksamhet och service.
- Vi har nyttjarnas perspektiv och stödjer organisationen i framtagandet av strategier för utveckling av sin kommunikation.
- Vi erbjuder och utvecklar kommunikativa plattformar för organisationen att kommunicera med sina nyttjare.
- Vi medverkar i utvecklingen av kommunens medborgarservice.
- Vi ansvarar för en grafisk profil som tydliggör kommunen som avsändare och bevakar att denna följs.
- Vi tillhandahåller information om kommunens service och boende i Sandviken till nyinflyttade.
- Vi ansvarar för informationshantering vid större kris.
Målgrupp:
Kommunmedborgare som i demokratisk anda har rätt att veta vad som händer i allmänt intresse.
- Vi bidrar till att medborgarna kan påverka och kommunicera med kommunen.
- Vi bidrar till en öppen och transparent organisation.
- Vi ansvarar för informationshantering vid större kris.
Målgrupp:
Ambassadörer inom kommunen och möjliga inflyttare till kommunen. (extern marknadsföring)
- Vi samordnar och ansvarar för det övergripande strategiska arbetet med bilden av Sandviken tillsammans med aktörer som i sin tur ansvarar inom sina områden.
- Vi genomför marknadsföring och aktiviteter som laddar “Sandviken", såväl ort som geografiskt område, med positiva värden som utgår från Vision 2025 samt ansvarar för sponsring.